
Call of Duty: Ghosts
Call of Duty nije novo ime u svetu gejminga. Pre 10 godina Infinity Ward je izbacio prvu igru u serijalu koji će kasnije redefinisati FPS igre. 10 godina je prošlo i preko 20 igara na mnoštvo platformi nosi Call of Duty ime. Da li smo videli sve što franšiza ima da ponudi? Ili je ipak Infinity Ward ovog puta izbacio nešto novo i smelo na scenu?


Posle nuklearnog uništenja Bliskog Istoka nacije Južne Amerike formiraju Federaciju kao odgovor na nastupajuću krizu. Ubrzo postaju svetska super sila i prekidaju primirje sa SAD. Igra počinje iznenadnim napadom grupe Federacije na svemirsku bazu ODIN. Posle preuzimanja upiru super-oružije ka SAD i ispaljuju nekoliko razarajućih raketa. Srećom, dva hrabra astronauta se suprotstavljaju i uništavaju oružje. Na zemlji vlada haos, idilični zapadni život je uništen i ostaju samo ruševine. 10 godina kasnije, sjedinjene države su destabilisane i vodi se rat između ostatka vojske SAD i Federacije.
Stavljeni smo u čizme Logana Walkera, koji zajedno u grupi sa iskusnijim bratom Heshom i psom Rileyjem ide u misije protiv neprijatelja. Ubrzo pristupaju elitnoj jedinici – Ghosts – koja se najbolje može opisati kao komandosi koji ubijaju sve živo na putu do cilja. Likovi su sve samo ne laki za pamćenje, služe samo da vam pokažu put do cilja i da se ne osećate usamljeno dok ubijate neprijatelje. U nekoliko navrata kontrolišemo Riley-a, ali njegova uloga u igri je možda prenaglašena u najavama. Ima nekoliko dobrih momenata, ali pored toga on je običan istrenirani nemački ovčar.

Multiplejer
Multiplejer je ključni aspekt svakog Call of Dutyja, i Ghosts nije izuzetak. Formula koja je prošle delove činila zabavnim i držala nas satima za ekranom nije menjana, pa je MP velikim delom isti. Nove mape donose novo, dinamičko okruženje a create-a-soldier je proširen i novi modovi će nam sigurno dati razloga da se posle završetka kampanje ponovo oprobamo protiv drugih igrača. Dinamičko okruženje je, nažalost, ograničeno. Ne možemo da menjamo mapu po želji, već su te promene predoređene gde mogu da se dese. Naprimer, raznesemo benzisku pumpu i krov iznad nje se ruši, pucamo i srušimo drvo ili za ultimativnu destrukciju pozovemo ODIN strike koji preuređuje celu mapu.

U novim game modovima vam sigurno neće biti dosadno dok jurite da ubijete sledećeg neprijatelja pre nego što istekne vreme (Cranked), trčite da oživite pokojnog saborca (Search & Rescue) ili dok pažljivo lovite neprijatelje i povećavate brojnost u svom timu (Infected). Ili možda želite da sakupljate dogtagove od palih neprijatelja i vratite ih u bazu (Grind)? Ili bi ste možda da jurišate na neprijateljsku bazu (Blitz) ili sakupljate dropove oružija dok u arsenalu imate samo pištolj i nož (Hunted)? Ipak, ako ste više za klasiku, i dalje su tu Team Deathmatch, Search & Destroy, Domination i Kill Confirmed. Novi modovi su svakako interesantni u početku, ali posle nekog vremena shvatite da su ti noviteti samo stari modovi u novom pakovanju.
Create-a-soldier nudi mnogo opcija za kustomizaciju izgleda i funkcija oružija, perkova, strike paketa i fizičkog izgleda vojnika. Po rečima Infinity Warda, ima preko 20,000 korisnih kombinacija, što ako je istina, bićemo zaokupljeni nedeljama dok ne otkrijemo idealnu za svaku situaciju. I dalje je prisutan sistem levelovanja, samo što sada pored XP-a dobijamo i Squad Poene kojima otključavamo nove vojnike, killstreakove, dodatke za oružija i perkove.
Kao odgovor na Black Opsove zombije, ubačen je Extinction mod gde se borimo protiv velikih i opasnih vanzemaljaca. Umesto preživljavanja bezbrojnih talasa napada, zadatak je da se unište vanzemaljske košnice, završe izazovi i stigne do mesta za ekstrakciju. U timu mogu biti do 4 igrača i svako može biti različita klasa sa određenim bonusima. Kako Tank može podneti više udarca, tako Engineer može popraviti opremu i Medic oživljava saigrače dok ih sve pokriva Weapon Specialist. Svakako godi promena neprijatelja posle kampanje, ali mod ima završetak i ako ne jurite achievemente neće biti posebno zanimljiv za ponovno prelaženje ako ne igrate u društvu.
Infinity Ward je 2008. godine postavio nove standarde za FPS, ali su izgleda, sve dobre ideje potrošene tada. Nova kampanja, dodaci multiplejeru i extincion su svakako dobrodošli, ali bez promene gameplay mehanike sve deluje već viđeno i prežvakano previše puta. Priča u kampanji je samo izgovor za ubijanje horde neprijatelja, multiplejer sem novih mapa i arsenala ne nudi praktično ništa neviđeno i polu novi modovi su interesantni samo neko vreme jer se vrlo malo razlikuju od starih.


Izlaskom na obe generacije igra pravi kompromis između izgleda i performansi. Na Xbox-u 360 se itekako vidi nedostatak AA, kao i loše urađene senke i poneke mutne teksture. Iako je razlika na PS4 primetna, nije to onaj generacijski skok koji smo očekivali. Najviše zbog ovog ispaštaju PC igrači, posebno zato što ova zahtevnost nije opravdana. Iako izlazi na obe generacije, igra ne nudi DX9 izbor, pa igrači sa starim komponentama su prinuđeni da nadograde na 6GB RAM-a i DX11 GPU.
Call of Duty: Ghosts je šesta igra u nizu koja se plaši da donese toliko željene promene. Ovog puta se našla između dve vatre i poprimila nekoliko udarca. Izašla je 5. Novembra za PS3, Xbox 360 i WiiU, 15. izlazi za PS4 i 22. za Xbox One. Topla preporuka je da čuvate pare za neku drugu igru ili do sledeće igre u serijalu, možda tada vidimo prednost nove generacije.