The Amazing Spider-Man 2

0
350

Verovati da će se pojaviti dobra video igra napravljena prema filmu je jednaka verovatnoći da će se napraviti dobar film prema video igri. Znači nikakva. A The Amazing Spider-man 2 to samo nažalost potvrđuje. Nekako ostaje nejasno zašto je to tako? Da li su za to krivi izdavači, koji samo žele da keširaju na konto filmskog blokbastera pa zbog toga angažuju osrednje ili loše razvojne timove? Ili, zar je moguće da razvojni timovi, koji dobiju ove projekte, nemaju ni gram mašte, sposobnosti ili talenta da pokažu nešto više sem pukog korišćenja referenci iz filma kako bi spojili u svoj generički kod?

Već par godina najsvetliji primer je serijal Batman iz kuhinje Rocksteady ekipe, koji na pravi način svet Gotama prenosi u video igru kombinujući atmosferu stripa i filmski doživljaj avanture uz zanimljiv pristup borbama, platformingu i rešavanju zagonetki. Nažalost, ništa od ovoga nije motivisalo ostale developere da sličnu stvar urade sa ostalim junacima a nekako je Spiderman više nego bilo ko pogodan za inovacije i drugačije pristupe.

Kada počnete igru, oseti se da je razvojni tim igrao Batman serijal i umesto da smisli nešto svoje ili primenljivije na ovu franšizu, oni su se odlučili da kopiraju dosta toga. Očigledno je da niko nije razmišljao o tome da su Batman i Spiderman poprilično različiti u svojoj dinamici, pristupu borbi, sposobnostima i duhu. Umesto da dobijemo igru koja će naći nove i zanimljive načine da iskoristi Spidermanove sposobnosti, dobili smo igru koja od žustrog i brzog heroja, na momente istom dodaje džak cementa ne bi li gameplay bio sličan Betmenovom. Hajde to što su hteli da borba bude “na taj fazon” nego je i kretanje/letenje Spajdermena poprilično nezgrapno i neprecizno. Često se zapitam kako li sam uspeo da dođem do cilja. Osnovna mehanika letenja između zgrada i nebodera je u osnovi vrlo dobro zamišljena a vi kombinacijom levog i desnog trigera možete sinhronizovano leteti levo ili desno, ili direktno prema nekom objektu ukoliko se učini zgodnim da se mreža zakači. Naravno, na papiru je to super, ali u realnosti, neko je zaboravio da to tako i isprogramira pa više ličite na pajaca koji se zalepi posred zgrade.

Kada počnete igru, oseti se da je razvojni tim igrao Batman serijal i umesto da smisli nešto svoje ili primenljivije na ovu franšizu, oni su se odlučili da kopiraju dosta toga. Očigledno je da niko nije razmišljao o tome da su Batman i Spiderman poprilično različiti u svojoj dinamici, pristupu borbi, sposobnostima i duhu. Umesto da dobijemo igru koja će naći nove i zanimljive načine da iskoristi Spidermanove sposobnosti, dobili smo igru koja od žustrog i brzog heroja, na momente istom dodaje džak cementa ne bi li gameplay bio sličan Betmenovom. Hajde to što su hteli da borba bude “na taj fazon” nego je i kretanje/letenje Spajdermena poprilično nezgrapno i neprecizno. Često se zapitam kako li sam uspeo da dođem do cilja. Osnovna mehanika letenja između zgrada i nebodera je u osnovi vrlo dobro zamišljena a vi kombinacijom levog i desnog trigera možete sinhronizovano leteti levo ili desno, ili direktno prema nekom objektu ukoliko se učini zgodnim da se mreža zakači. Naravno, na papiru je to super, ali u realnosti, neko je zaboravio da to tako i isprogramira pa više ličite na pajaca koji se zalepi posred zgrade.

Nadam se da će neko nekad uspeti da prenese jurenje između dve zgrade dok ispod vas prolazi gomila automobila. Ovde, čak i kada to nekako na momente uspete, imate osećaj da letite kroz kartonski grad, bez žive duše ili ponekim usamljenim šetačem. Poneki automobil ne daje osećaj živog i urbanog grada ni malo. Zgrade izgledaju kao kocke na koje je neko zalepio prozore. Moguće je da o grafikoj optimizaciji nema govora kada igru pravite za sve žive i nežive platforme. Malo me je obradovalo to što su se ipak potrudili oko Spajdermenovog instikta ili moda pomoću kojeg glavni lik vidi kroz zidove i oseća nadolazeću opasnost. Manje sam se obradovao kada sam se uverio da ovaj mod ne pomaže puno, osim da steknete osećaj gde da idete. Još jedna stvar koja kod Betmena radi kako treba i ima smisla, ali je ovde isforsirana ili jednostavno loše implementirana.

Pošto je mladi gospodin Parker još tinejdžer, ne čudi da bez telefona ne može, ali jednog superheroja poput Spajdermena zatrpati gedžetima jer je to in, je stvarno glupost i po. Tako dolazimo do toga da Spajdi bez svog mobilnog ne može ni da mrdne a dosta stvari preko istog i rešava, što ga opet postavlja u rang Betmenovog šegrta.

I dalje ne znam kome je ova igra namenjena ali je sigurno da će je neki zaludni roditelji kupiti svojoj dečici jer se izlazak igre poklapa sa premijerom istoimenog filma a sa sve dodatnim hajpom i marketinškom histerijom, jasno je da će neko zagristi.

Comments are closed.