
Konami vikend specijal
Postojao je jedan period u mom životu kada sam mislio da mi druga kompanija koja se bavi igrama i nije potrebna – beše to u danima PSX-a – osim Konamija. Imao sam Suikoden za JRPG, PES (tada još ISS) za fudbalske zanimacije, Silent Hill za strahovanje, i Metal Gear Solid za „razbijanje četvrtog zida“.
Ono što se konkretno događa sa Konamijem ovih dana verovatno rastužuje svakog „oldskul“ gejmera – Kompanija koja i dalje drži sve gorenavedene (i još neke nastale u međuvremenu) naslove odlučila je da se povuče iz klasičnog razvoja igara (PES je izuzetak, ali zašto je to tako je još jedna „onako“ priča) i da se fokusira – na mobilno tržište i Paćinko mašine sa temom Silent Hilla i ostalih poznatih Konami naslova. S poslovne strane, ovo deluje kao pametan potez, jer ova dva tržišta su pravi Eldorado u Japanu, a i u svetu. Takođe, deluje i kao jeftin potez, jer je tužno da kompanija sa dugim istorijatom kreativnog stvaralaštva prelazi na tržište koje je prilično kreativno samo kad treba da vam izvuče novac.
Ako tome dodamo i svađu sa možda i jedinom osobom u svetu igara koja je zaista preuzela ekvivalent onog što danas znači režiser u svetu filma, Hideo Kodžimom, i njegov odlazak iz Konamija, onda je budućnost igara koje ostaju pod okriljem Konamija vrlo neizvesna. Najtužnije je upravo to što velika imena ostaju u njihovom vlasništvu i nastavke nekih od ovih kultnih igara nikada nećemo videti, kao što je nedavno ugašen i projekat Silent Hills, na kojem je trebalo da sarađuju Giljermo del Toro i Kodžima. Da podsetimo, njih dvojica su izbacili „P.T demo“, zastrašujuću „razradu koncepta“ koja je zagrejala ljubitelje horora širom sveta. Ograničen na PS4, ovaj demo sada nije ni tamo dostupan, a ne može se, za razliku od svih drugih igara i demoa, skinuti ponovo nakon što ga jednom obrišete iz biblioteke. Velika šteta, i gubitak, ne samo za igrače, već i za istorijat video-igara kao takav.
Proteklog meseca, Konami je izbacio dva verovatno poslednja AAA naslova iz svoje produkcije, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i PES 2016, dve odlične igre koje imaju svojih mana, od kojih je većina vezana za igranje preko mreže sa drugim igračima. Više o njima pojedinačno, uz osvrt na njihovu budućnost, čitajte sutra i preksutra na xboxrepublika.com.
