
Just Cause 3
Just Cause 3 vas treći put stavlja u prašnjave cipele protagoniste Rica Rodrigueza koji se ovaj put vraća na svoje rodno ostrvo Medici, koje je pod strahovladom izvesnog generala Di Ravella. Pošto Rico Rodriguez najbolje što zna je da uništi sve pred sobom, tako i ovaj put staje na stranu pobunjenika sa odlukom da svrgne Di Ravella i postavi demokratiju na ovo mediteransko ostrvo.
Ako bi morao da objasnim šta je Just Cause 3 nekome ko nije probao igru, najbolji opis igre bi bio, Uncharted u GTA svetu sa Batmanom kao glavnim protagonistom. Over the top akcija sa do sada nevidjenim eksplozijama epskih razmera od prvih sekundi igre do samog kraja Rikove avanture je ono što Just Cause 3 nudi kad igra radi kako treba.
Priča je tu tek da imate neku vodilju, ali ono o čemu se ovde zapravo radi je destrukcija svega postojećeg na što luđi način. Kao što sam spomenuo, Riko je pravi Batman sa širokim dijapazonom gadgeta, od grappling hooka, do wingsuita koji mu omogućava da gliduje po svetu kao Mračni vitez, pa do širokog arsenala oružja oklopnih vozila i letelica.

Velika mapa Medici ostrva je podeljena na provincije koje obično imaju po pet šest naselja, koje su pod rukovodstvom generala di Ravella. Oslobođanje istih podrazumeva uništavanje svih generalovih objekata, nazvanih Chaos Objects. Satelitske antene, radio toranj, rezervoari goriva, propagandna vozila samo su neki od objekata koje su vam na raspolaganju da ih raznesete na što originalniji način. Naravno sva ova naselja su propraćena ogromnim brojem vojske u različitim vojnim vozilima i letelicama, od tenkova do helikoptera. I tu dolazimo do tačke gde je igra najzanimljivija i najzabavnija. Naravno vojsku možete da počistite vašim omiljenim oružjem što je ujedno i najdosadniji način. Zašto bi ste to radili kad sa grappling hook-om, možete jedan kraj da zakačite za tenk a drugi za helikopter, i pritiskom na dugme suzite odstojanje izmedju kuka i gledate kako se perfektno helikopter i tenk zagrle, zajedno eksplodiraju i unište pola baze eksplozijom. ili recimo zakačite sticky bombu za vojnika i kukom ga prilepite za rezervoar goriva i detonatorom okinete bombu.

Kad osvojite naselje u provinciji obično vam se otključaju dva do tri challenge-a koji variraju od standardnih time trial trka vozilima do checkpoint trka raznim letelicama ili wingsuitom. Takođe ima bezbroj mayhem challenge-a gde za određeno vreme treba da napravite što veći haos. Svaki challenge se meri zvezdicama koje su potrebne da se otključaju razni modovi tj. upgrade-ovi za vaše gadgete koji igru čine još luđom i zabavnijom.
Iako igra nema multiplayer, svaki vid haosa je merljiv na način kao što je to viđeno recimo u igri need for speed sa autologom. Zaređate više od 5 vojnika sa jednim klipom municije? Igra vam odmah gore desno prikaže leaderboard vaših drugara (ili random igrača) i njihov uspeh. Dakle sve što vam padne na pamet je merljivo u ovoj igri i predstavlja neki vid takmičenja.

Otprilike to je sve što vam igra nudi u celih 150 sati ako odlučite da uradite sve što je moguće uraditi. I tu dolazimo do problema sa ovom igrom. Iako je destrukcija svega što vam stane na put zabavna, igra brzo postaje repetitivna. Jedinu raznovrsnost misija u igri nudi priča koja je mlaka i dosadna, ali kad igra krene da vas uslovljava da sledeću misiju možete pokrenuti jedino ako očistite dve provincije, a uzmete u obzir da svaka provincija ima 5 naselja od kojih vam je potrebno oko 15-20 minuta da očistite jedno od tih, igra postaje naporna.
Square Enix i Avalanche Studios nastavljaju neslavnu tradiciju ove generacije. Dobili smo igru Just Cause 3, treći nastavak sage Rica Rodrigueza, koja na žalost nije ispolirana i završena i isporučena kao finalni proizvod. Dobili smo igru koja još kako tako i radi na PC-ju dok je na konzolama situacija mnogo gora. Avalanche moli igrače da se malo strpe jer užurbano rade na patchu, ali nosim se mišlju da će se takva greška skupo platiti.

Sa tehničke strane igra ne spada u najlepše igre ove generacije ali daleko od toga da izgleda loše. Tužno je to što je igra prepuna bugova, dolazi do audio desinhronizacije, Pc verzija ima konstantne crasheve u desktop, a PC vlasnici AMD grafičkih kartica dobijaju pravi glitch fest. A zanimljivo je što je pc verzija najispeglanija od svih. Na konzolama load time kad umrete ide i do 90 sekundi što je neprihvatljivo, i onda morate da pazite kad pravite haos da ne umrete jer vas čeka loading screen od minut i po. A kad igrate ovu igru pažljivo, igra gubi draž, jer ako nešto ne treba da radite u ovoj igri, to je da je igrate pažljivo.

Oni koji vole da upale GTA i da se dobro naoružaju, sednu u neko vozilo i prave haos će dizati ovu igru u nebesa. Ipak igrači koji traže nešto više od igre se neće dugo zadržavati. Ali ako vam je s vremena na vreme potreban fix da se izduvate od raznoraznih frustracija, ova igra će za vas biti pravi lek.
+ predivno ostrvo za destrukciju
+ challenge i leaderboard sistem
+ bezbroj mogućnosti i načina da pravite haos
[dt_divider style=”thin” /]
– bagovi i tehnički problemi
– repetitivnost
– nezanimljiva i mlaka priča