StarCraft 2: Legacy of the Void

0
304

Odmah da vam kažem, valja. Dvanaest godina smo čekali na nastavak jedne od najvećih ikona RTS igara i još pet na poslednji deo Starcraft II trilogije koji je konačno pred nama. Blizzard je isporučio jedan veoma kvalitetan proizvod što je danas, među AAA naslovima, pravo osveženje u odnosu na mnoge koji su neslavno prošli pri lansiranju (Betmene, kukala ti majka). Pored novina koje Legacy of the Void donosi, to pokazuje jednu izuzetnu posvećenost igračima i PC gejming sceni što je danas retkost među velikim izdavačima, i zato im večna hvala na ovome.

Sama priča nastavlja se na događaje iz Heart of the Swarm pri čemu je, sasvim očekivano, fokus priče sada na Protoss fakciji. Tačnije, u ulozi Heirearch Artanisa preuzećete vođstvo khalai Protosa i povesti ih u bitku za oslobođenje rodne planete Aiur. Naravno, Veliki Zli će umešati svoje prste i invazija će poći po zlu, i vrlo brzo naći ćete se desetkovani i izolovani na ogromnom brodu Spear of Adun. Od tog trenutka usledeće niz misija tokom kojih ćete se trkati sa vremenom i vašim protivnicima u nastojanju da obezbedite artefakt neophodan za pobedu i sakupite dovoljno moćnu vojsku da se suprotstavite Velikom Zlom (ovako izbegavamo spojlere za one koji nisu igrali prethodne delove).

Sama priča je solidna, za razliku od prethodnog dela koji je mnogima bio prepatetičan. Doduše, vrlo brzo postaje naporno slušati dijaloge likova između misija što zbog samih glasova protagonista koji zvuče kao duhovi u buretu, što zbog često preterane teatralnosti. Na sreću, dijalozi ne utiču na samu priču niti misije a informacije u njima nisu ni preterano bitne, pa se ceo taj flavor može i preskočiti ako uši počnu da bride. Da li pak priča predstavlja kvalitetan završetak višedecenijske sage moraćete sami da odlučite kad završite igru ali uveren sam da nikome neće ostaviti gorak ukus u ustima.

Na stranu storytelling, same misije su veoma kvalitetne i single-player kampanja je zaista zabavna a na težim nivoima i dovoljno izazovna. Dostupnost jedinica je postepena tokom misija tako da se polako uvode u igru kako bi se lakše upoznali sa njihovim sposobnostima i načinima upotrebe. Tu i tamo imaćete i izbor misija za dalje napredovanje što će u suštini uticati samo na to koje jedinice ćete ranije otključati, ali ipak nudi i malu raznolikost ukoliko rešite da igru pređete nekoliko puta na različitim nivoima težine. Misije su raznovrsne sa nekoliko interesantnih mehanika kao trka sa vremenom ili ograničenim resursima ili jedinicim; očigledno je da RTS forma može mnogo da ponudi i u službi storytelling-a.

Kao i u prethodnim delovima i ovde imate štab (Spear of Adun) koji vam nudi svoje specijalne sposobnosti za korišćenje u misijama i osobine koje postepeno otključavate i možete podešavati shodno vašem načinu igranja i strategijama koje koristite. Stvari kao što su orbitalno bombardovanje, automatsko prikupljanje gasa, ubrzavanje gradnje, zamrzavanje neprijatelja i sl. Ove osobine se otključavaju uz pomoć solarite koji prikupljate u misija ispunjavanjem bonus zadataka i ima ih ograničen broj, te ako želite da otključate sve sposobnosti vašeg matičnog broda moraćete se dobro potruditi da ih sve prikupite.

Osim samog matičnog broda, dodatna podešavanja možete vršiti i nad vašim jedinicama odabirom jedne od tri varijante koliko svaka jedinica u igri ima. Na taj način možete i svoju armiju i njene sposobnosti dodatno prilagoditi vašem načinu igre. Ovo uz prethodno pomenute osobine matičnog broda zaista omogućavate da kampanju pređete i nekoliko puta sa različitim strategijama i taktikama na različitim nivoima težine kako bi uvek bile interesantne i izazovne. Uz dodatan izazov raznih achivementa koje možete otključati posebnim akcijama i postignućima, single-player komponenta igre je pravo zadovoljstvo i iskustvo koje je samo po sebi vredno cene igre.

A kada izgustirate kampanju čekaju vas i dodatni modovi igre koje je Blizzard uvrstio u ovom delu. Besplatni Arcade mod je i dalje tu sa još boljom podrškom od strane izdavača i još više sadržaja. Novost su cooperative i archon mod. Co-op mod kao i u igrama drugih žanrova vam omogućavaju da se udruženim snagama sa prijateljem borite protiv AI. Osim raznovrsnosti strategija koje proizilaze iz same topografije mape i fakcija koje odaberete da igrate tu dodatno utiče i odabir jednog od 6 komandira koji će voditi vašu armiju, zahvaljujući jedinstvenim osbenostima koje svaki donosi sa sobom. Za ovaj mod dostupno je 5 specijalno dizajniranih mini-misija. Archon mod je takođe co-op ali protiv drugog dvočlanog tima igrača uz jedan zanimljiv twist – obe strane imaju samo jednu bazu. Tako se koordinacija igranja sa saigračem sada može i podeliti na upravljanje bazom i upravljanje vojskom, i svakako predstavlja izazov za dobar teamplay. Oba moda su izuzetno zabavna i predstavljaju sjajan dodatak igri, bilo da ih igrate sa prijateljima ili potpunim strancima.

I naravno, kao kruna svega i ono što i dalje diše život ovom zapostavljenom žanru, klasični multiplayer aspekt Starcraft-a. Legacy of the Void donosi mnoga poboljšanja i balansiranja jedinica kao i nekoliko novih jedinica za sve fakcije. Jedna od novina je i povećanje broja inicijalnih radilica kao i mnoge druge sitne ispravke koje izgleda imaju za cilj ubrzavanje partija i stvaranje okvira unutar igre za mnogo dinamičnije i uzbudljivije mečeve. Sasvim sigurno u cilju revitalizovanja i poboljšanja postojeće e-Sport scene koju je po nekima prethodni deo Heart of the Swarm oštetio i unazadio. Nisam nešto jak po tom pitanju i nisam se okušao u tome, ali ako odgledate neke od mečeva sa velikih takmičenja mislim da će i vama biti očigledno da su u tome i uspeli. Ipak, pravi sud o tome doneće profesionalci a nama ostaje da vidimo kakvu će sudbinu igra doživeti na tom polju.

Sve u svemu, ako ni zbog čeg drugog, kampanja i prilika da ispratite kraj sage koja je mnoge tokom ovih godina čvrsto držala noćima prilepljene uz monitor su dovoljan razlog da je kupite. Jer, realno, konzolne ekskluzive su samo igre koje veliki sistemi ne dozvoljavaju da se objave i za PC. Sa druge strane, PC ekskluzive su igre koje prosto ne možete da igrate i doživite na konzoli. RTS žanr je jedan od bedema PC gejminga, od korena kao što su Dune 2 i Command & Conquer, a Starcraft II je brušeni dijamant tog žanra po kome se sve druge igre mere.

Za potrebe teksta igru je ustupio

cl-logo

Comments are closed.