
Shadow of the Tomb Raider
Shadow of the Tomb Raider, treći i finalni deo reboot trilogije avantura mlade Lare Kroft nastavlja dobro poznatu tradiciju lomatanja po džunglama i grobnicama u Indijana Džons stilu. Ovog puta, radnja se vrti oko nadolazeće majanske apokalipse i potrage za drevnim artefaktom koja će našu Laru odvesti u mračne šume i predele u samom srcu Južne Amerike. Ponovo se susrećemo sa neizmerno zabavnom blokbaster filmskom akcijom, putujući kroz negostoljubiva i smrtonosno opasna okruženja, pokušavajući da sačuvamo glavu na ramenima i ostvarimo svoj cilj.

Lara Kroft je u zadnjem nastavku prikazana ne toliko kao narcisoidna, egoistična, čudna introvertna osoba, već više kao neko ko se lepo oseća u svojoj koži, sama u sopstvenom svetu opasnosti. Emotivni detalji igre su naglašeni igrivim flešbek sekvencama koje nam prelepo ilustruju Larin život iz mlađih dana, pre nego što je postala proračunati hladnokrvni ubica. Glasovna glumačka podloga sa Camillom Luddington, koja briljantno nijansira Larine emocije u datom trenutku je odlična. Tu je i stari dobri kuvar, Jonah Maiawa, Larin pajtaš iz prethodna dva naslova, sa glasom Earla Baylona. Najveći deo igre Lara provodi sama, uz akcenat na istraživanje i “pljačkanje grobnica“. Okršaja sa protivnicima je znatno manje nego u prethodna dva nastavka. Igranje se uglavnom svodi na usamljeno tumaranje drevnim građevinama i prelepim predelima, u duhu originalnih Tomb Raider igara 90-tih i 2000-tih, što će obradovati TR nostalgičare.

Zagonetke su najbolji deo trilogije. Postoje narativne misije sa zagonetkama, opcione kripte, kao i devet ’challenge’ grobnica, svaki put sa drugačijim zamkama i pravilima. Nivoi težine su podeljeni na tri kategorije koje je moguće podešavati zasebno: rešavanje zagonetki, navigacija u prostoru i borba, što je dobro kada želimo malo da olakšamo igračke muke ili da, s druge strane, pojačamo težinu izazova. Uživali smo pentrajući se vertikalama, koje je sada prisutno više nego ranije, jer Lara ima dve nove veštine baratanja planinarskim užetom, ‘rappel’ i ‘overhang’. Grobnice krasi vrhunska atmosfera, uz sveprisutni kult, muzičku gudačku podlogu od koje nas podilaze žmarci i agresivne kreature iz podzemlja, zvane The Yaaxil. Ovi detalji čine da Shadow of the Tomb Raider vrlo često odaje utisak horor igre.

Shadow of the Tomb Raider okruženje je najveće do sada viđeno u serijalu, sa nebrojenim lokacijama za istraživanje. Jedna od njih, puna života i aktivnosti je ogromni Hidden City of Paititi, gde prvi put u istoriji Tomb Raider igara imamo priliku ga hodamo unaokolo kao u nekom RPG naslovu i razgovaramo sa NPC likovima po izboru, slušajući njihova pripovedanja, istoriju i posmatrajući svakodnevne rituale. Vizuelno gledano, grad je impresivan, sa mnoštvom najsitnijih realističnih detalja. Borba u igri se rukovodi šunjajućim pristupom i prikradanjem protivniku. Lara kao žena od krvi i mesa, praveći previše buke i skrećući pažnju na sebe ne bi dugo preživela u opasnom TR svetu. Lokacije su stoga prilagođene tihom ‘stealth’ okršaju sa protivnicima. Primera radi, vrebajući iz krošnji stabala, Lara sada može svojom grapple sekirom da obesi protivnika o grane, skoro kao u Betmen stilu.

Zaključak
Sa pričom i gameplay-em koji uspevaju da hodaju tankom linijom između visoko koncipirane zabave i usamljeničkog istraživanja okruženja, Shadow of the Tomb Raider na vrlo lep način finalizuje trilogiju Larine biografije. Možemo ga smatrati spojem starog i novog, sa istraživačkim elementima naslova iz devedesetih, uz moderne audiovizuelne efekte i akciju. Kao najbolja igra u trilogiji (po našem mišljenju) definitivno vredi da ga isprobate.
Za potrebe teksta, igru je ustupio