Dakar 18

0
322

Kao jedna od najzahtevnijih formi auto-moto takmičenja, Dakar reli zahteva posedovanje ne samo vozačkih veština, već i umeće navigacije u prostoru i snalaženja na nepoznatom terenu. Nepredvidivi, opasni, krivudavi putevi preko peščanih dina, blatnjavih prostranstava i krševitih predela, uz promenljive vremenske uslove, veliki su test za vozačku izdržljivost. Sve ovo izgleda kao idealna tematika za video igru, odn. simulaciju vožnje Dakar relija koju nismo sreli na Sony konzolama još od doba Playstationa 2. Nakon lansiranja igru je pratilo mnoštvo problema u vidu traljavog upravljanja, bledunjavih vizuelnih efekata, raznih bagova, kao i predugačko vreme učitavanja. Srećom, ubrzo je izašla zakrpa (patch) 1.02, sa čitavih 37 GB za download i popravila situaciju.

U Dakar 18 reliju nije bitno samo stići prvi na cilj, već je neophodno proći seriju kontrolnih tačaka (waypoint-a) koje nisu poređanje u linearnom redosledu. Radi toga je potrebno koristiti sve navigacione veštine koje posedujete da ne bi došlo do gubitka orijentacije i promašivanja waypointa koje se skupo naplaćuje dodavanjem vremenskog zaostatka ili ne daj bože diskvalifikacije, ako baš svojski zabrljate. Povrh svega, vaše vozilo je podložno priličnim oštećenjima, ako vozite aljkavo i nepažljivo. Vreme za popravke je dragoceno i zbog toga vredi obratiti pažnju na stazu i uslove vožnje. Ponekad vredi i rizikovati, uz neobuzdanu trku do pobede, bez obzira na posledice.

Igra se sastoji iz tri moda: avantura (Adventure), istraživanje (Explore) i multiplayer (online i split-screen). Avantura je glavna kampanja koja obuhvata 14 staza, uz pet klasa vozila: motocikl, quad, automobil, džip i kamion. Istraživački mod daje mogućnost ponavljanja trening i challenge vožnji, kao i uvid u skrivena blaga (Treasure) koja ste pronašli tumarajući unaokolo (samo online mod). Mehanika upravljanja je prvobitno bila vrlo traljava, ali je uz dodatak 1.02 patch verzije postala dosta realistična i onakva kakva treba da bude, uz pravi osećaj težine i ogromne snage vozila koje juri po tvrdom terenu staze ili leti preko peščanih dina. Sa vizulene strane igra je isto tako mnogo napredovala sa 1.02 patch-om. Framerate je dobar uz poboljšano iscrtavanja pejzaža kojim vozite.

Dakar 18 virtuelna vožnja će svakako odgovarati pasioniranim fanovima ovog velikog trkačkog događaja. Uz sav haos trke po prašnjavoj pustinji i divljim negostoljubivim predelima, igra ima i sporstkih fer-plej momenata. Jedna od tih situacija je kada nam suvozač-navigator sugeriše da pomognemo konkurentskom vozaču koji se zaglavio u debelom blatu. Bez previše razmišljanja, parkiramo vozilo, kačimo sajlu i izvlačimo nesretnog vozača i njegovo vozilo iz nevolje. Pored ovakvih realističnih, dinamičnih i zabavnih momenata, igra ima i pomalo nedorađenosti u vidu mehanike upravljanja i navigacije na većim nivoima težine, što može da isfrustrira one igrače-vozače koji bi samo da se trkaju, a ne da prate zapetljanu i vijugavu pustinjsku stazu.

Zaključak

Dakar 18 je vožnja sa velikim potencijalom, ali još uvek nedovoljno razvijena i unapređena poput dobrih starih naslova kao što su GT Sport, Onrush, Dirt Rally i Dirt 4. Igra će se najviše svideti tvrdokornim ljubiteljima stvarnog Dakar relija, koji će moći da se identifikuju da zahtevnom pustinjskom trkom. Za ostale igrače koje Dakar takmičenje ne interesuje, biće bolje da potraže neku drugu vožnju za svoju konzolu.

 

Za potrebe teksta, igru je ustupio

Comments are closed.