
F1 2019
U auto-moto simulacijama, često je vrlo teško ispuniti očekivanja svih sorti igrača-trkača. Sam realizam igre, sa super precizno dizajniranim stazama iz stvarnog života i prekomplikovan fizički model vožnje, sami po sebi nisu toliko bitni koliko sam doživljaj. Osećaj da ste trku niste prosto izvezli mehanički dobro, nego onako kako treba i valja je onaj pravi vozački ugođaj koga nimalo ne fali u F1 2019.

Prvi put u serijalu imamo mogućnost da se trkamo u nižem Formula 2 takmičenju (Career i Championship mod). Bolidi su ovde manje snažni i sa drugačijim karakteristikama upravljanjana u odnosu na F1. Sve je standardizovano, počev od strukturnih detalja vozila, vrsta guma, količine goriva i sl. Izbačeni su konstruktorski detalji, strategija menjanja guma i ekonomisanje sa količinom goriva. Akcenat je stavljen čisto na naše vozačko umeće i sposobnost da pobedimo zahtevni AI i zavšimo među troje najboljih.

Jedan od već uobičajeno kvalitetnih aspekata F1 2019 je realizam same vožnje i svega što je prati. Primećuje se i da nisu svi timovi dovoljno vešti i sposobni da se kvalifikuju čak ni među prvih 10, a kamoli da završe na podijumu. Ovo dodatno doprinosi tome da svaka naša mučno zarađena pobeda i uspeh u karijeri budu više nego slatki.

Karijera, sa paketom vozača iz prethodne sezone, iako kratka (ima samo tri ‘eventa’) predstavlja dobar test poligon za brušenje vozačkih skilova i strategija od samog početka. Uzmimo za primer brzu stazu Silverston. Pripremamo se za preticanje u sporoj Club krivini, koje zapravo počinje oko pola kilometra ranije, nakon izlaska iz brze Stowe krivine i dodavanja gasa sve do Vale krivine, pa ulazimo u Club i uz malo veštine obilazimo rivala s leva, trijumfalno dodajući gas pred ciljnom ravninom.

Utisak F2 takmičenja u F1 2019 donekle kvari ukalupljenost i klišei AI likova-vozača, kao i već pomenuta dužina, ili bolje rečeno kratkoća samog F2 Career moda. što se neće se previše dopasti prekaljenim i zahtevnim F1 vozačima, jer je akcenat više stavljen na relativno zanimljiv narativni deo karijere. Ovde je interesantno pomenuti dvojicu fiktivnih F1 vozača i naših kolega-rivala, Marka Webera i Devona Butlera, koji zajedno s nama napreduju iz F2 u F1 takmičenje. Koga ovo ne zanima, može kompletno da preskoči Formula 2 karijeru i odmah počne sa F1 trkama.

Od ostalih interesantnih detalja možemo spomenuti dobru podršku za multiplayer. U multiplayer modu igrači će na osnovu sopstvenih skilova moći da biraju sa kim žele da odmere snage, prvenstveno sa sebi ravnima, tako da neće imati smisla ukrštati volane sa nekim ko poseduje recimo, Super Licence. Tu je obilje raznoraznih ‘customise’ opcija, u formi skinova, farbi bolida, takmičarskih uniformi, rukavica i kaciga. Neki od skinova i drugih dodataka će moći da se kupe realnim i virtuelnim novcem (zarađenim u igri), kako je navedeno.

Zaključak
Iako u osnovi ne previše drugačija od svojih prethodnika, F1 2019 je ipak još uvek najbolja igra u klasi kad je u pitanju umetnost oživljavanja pravog i autentičnog auto sporta. Uprkos kratkom i nedorečenom F2 Career modu, svideo nam se njegov trkačko-narativni segment i nadamo se da će Codemasters u budućim naslovima malo više da razradi ovu tematiku i napravi još bolju F1 igru.
Za potrebe teksta, igru je ustupio