Call of Duty: Vanguard – Digital Foundry utisci!

0
328

Početkom novembra je objavljen Call of Duty: Vanguard, osamnaesta igra u CoD serijalu, od razvojnog tima Sledgehammer Games i izdanju Activisiona-a. Na stranici Eurogamer – Digitalna Livnica, objavljena je veoma iscrpna analiza tehničkih aspekata igre. Igri je vraćen stari dobri Modern Warfare 2019 IW8 engine, proširen i dorađen za jedan moderan naslov kakav je Vanguard. Novi-stari engine se dobro uklopio u vizuelnu prezentaciju kampanje. Kroz priču o elitnom odredu koja se servira deo po deo vidimo Vanguard tehnologiju u punom sjaju – obilje grafičkih detalja, odlično osvetljenje, volumetrijski efekti, post-procesiranje… Naravno, tu su i bagovi. Spominju se povremeni AI i animacioni problemi koji znaju da pokvare imerzivni ugođaj. Neprijatelji se ponekad čudno ponašaju, ponavljajući zadate animacije. Ponekad se može videti situacija vojnika bez puške kako stoji kao kip, dok se okolo vodi bitka. Ovo nije toliki problem, koliko same performanse igre na next-gen uređajima. Vanguard utisak na Xbox Series konzolama kvari neverovatno (iako samo sporadično) ‘seckanje’, dok PlayStation 5 ima problem sa pauzama od pola sekunde koje se dešavaju na chekpoint tačkama. Ovde treba napomenuti da se dotično ‘seckanje’ može ublažiti ili gotovo eliminisati na Series X, koja ima podršku za ‘variable refresh rate’ do 120Hz.

Igra radi na 60fps, što je u redu, ali neki delovi se vraćaju na unapred renderovane filmske sekvence koje rade na samo 30fps. Ovo zna da se smanji ispod 30fps, kod scena na kraju svakog poglavlja. Iako su odlično režirane i vizuelno podsećaju na kinematografska ostvarenja, sve sa efektima zrnastog filma, ove sekvence rade sa svega 24fps. Osnovni gameplay je prikazan u 4K (60Hz), pojačan sa temporalnim super-samplingom i dinamičkim skaliranjem rezolucije.

Zaključak: verzije CoD: Vanguard za Series X i PlayStation 5, sa svim svojim bagovima, zapravo rade slično. Rezolucija dostiže vrhunac sa 1536p, dok slabija S konzola uspeva da izgura 1080p. Tako da na kraju nije izabran definitivan pobednik u borbi konzola, jer svaka može u svakom momentu da premaši performanse one druge. Digital Foundry ekipa je igrala i Call of Duty: Vanguard multiplayer mod, ali ga ne smatraju posebno upečatljivom komponentom nove CoD igre. Hvaljena je (sa tehničke strane) impresivna kampanja, koju tu i tamo kvare pomenuto trzanje, bagovi i uglancanost. U svakom slučaju, došli su do zaključka da IW8 engine uglavnom radi svoj posao i da je Vanguard vredan igranja. Ceo tekst (sa testiranjem Call of Duty: Vanguard kampanje i alatom za vizuelno poređenje) možete pogledati na Eurogamer Digital Foundry stranici.

Comments are closed.