
Shadowrun Trilogy: Console Edition!
Evo jedne vesti koja će se možda svideti ljubiteljima RPG naslova inspirisanih stonim igrama. Prošle nedelje je za konzole objavljena Shadowrun Trilogy: Console Edition. Obuhvata Shadowrun Returns, Shadowrun Dragonfall – Director’s Cut ekspanziju i Shadowrun Hong Kong – Extended Edition nastavak. Igre su prvobitno objavljene u periodu 2013-2015, samo za PC, Linux i Android platforme. Ove godine su konačno dočekale svoja izdanja, kako za stare, tako i za nove konzole.
Shadowrun je stoni naučnofantastični RPG koji je nastao još davne 1989. i za trideset godina postojanja je dostigao status kultne igre. Vremenom se razvio u franšizu, sa mnogobrojnim adaptacijama koje obuhvataju romane, kolekcionarske karte, dve wargame igre sa figuricama, kao i mnogobrojne video igre. Ukratko rečeno, Shadowrun igre su smeštene u alternativnu budućnost, gde zajedno koegzistiraju kibernetika, magija i fantazijska bića (vilenjaci, patuljci, trolovi…). Kombinuje žanrove cyberpanka, urbane i krimi fantastike, uz elemente horora i detektivske fikcije. Do sada je objavljeno osam igara sa Shadowrun tematikom, počev od 1993. i istoimene igre za Super Nintendo konzole.
Trilogija je u recenzijama kritikovana na račun tehničkih nedorađenosti (problemi sa framerate-om, zamrzavanje ekrana i drugi bagovi), lošeg UI i zastarele grafike. Hvaljena je narativna komponenta (nema glasovne podloge, pa mora puno da se čita) sa obiljem dijaloga, zapleta i obrta, odličan scenario i potezna borba u XCOM stilu. U svakom slučaju, može se preporučiti kako hardcore RPG fanovima, tako i svima koji vole dobru naučnofantastičnu priču, a nisu previše upućeni u potezni RPG žanr.