Dirt Rally 2.0

0
323

Stigla nam je nova reli simulacija u režiji neprikosnovenih majstora žanra, čuvenog studija Codemasters. Još od 1986-te (BMX Simulator, TOCA, Pete Sampras Tennis, odlični Colin Mcrae serijal, F1 i mnoge druge) Codemasters tim nam pokazuju kako treba razvijati sportske igre, odn. simulacije. Dirt Rally 2.0 nastavlja tamo gde je stao prethodni naslov iz Dirt Rally serijala, podižući tvrdokorni trkački realizam na viši nivo.

Podešavanja automobila su manje-više po starom, uz progresivnu degradaciju površine staze u zavisnosti od sastava materijala. Sve je dobro kada naštelujete vozilo prema stazi i krenete kao prvi, ali ako kojim slučajem idete putem kojim je prošlo već nekoliko vozila i razgazilo stazu, nećete se baš veselo provesti što se tiče upravljanja. Biće tu većih i manjih rupa, nagomilanog kamenja i rasutog šljunka, koji skupa daju lep osećaj nepoznatog, svaki put kada sednete za volan misleći da ste naučili svaku krivinu i opasnu deonicu.

Dirt Rally 2.0 spada u one simulacije za koje je preko potreban volan, menjač i pedale da bi zasijala punim sjajem. Igra je zahtevna i prepuna trkačkih izazova, pa će vrlo često sam dolazak na cilj i prolaženje staze u jednom komadu, na koliko-toliko dobroj poziciji biti sasvim dovoljno za adrenalinski ugođaj. Na raspolaganju nam je oko 50 prelepo dizajniranih automobila (uz DLC paket će ih biti još više), svaki sa svojim prednostima i manama upravljanja. Od toga imamo barem polovinu istorijskih trkalica u periodu između 1964 i 1999. Podešavanje performansi auta (kočnice, motor, amortizeri…) je osmišljeno jako detaljno i vrlo precizno se odražava na ponašanje vozila na terenu.

Model oštećenja, kao i u svakoj dobroj simulaciji vožnje, je takav da ne prašta mnogo vozačkih grešaka. Izudarajte se malko više, i vaša mašina će da pati i zaostaje. Sletite u jarak, pa se sami izvlačite pomoću rikverca. Nema magičnog vraćanja na stazu. Ako baš jako zabrljate, možete da ponovite stazu, što je u nekim modovima igre neograničeno, dok u drugim nije. Ovo je posebno od značaja za npr. Rally Cross, jedan od žešćih modova u igri. Vozila su ovde prebudžena i ne treba im mnogo da izlete sa staze.

Što se tiče lokacija, na raspolaganju su nam Argentina, Španija, Poljska, SAD i Australija, svaka sa po 12 staza. Ovde malo nedostaje raznovrsnosti, a manji nedostatak je to što je ponekad lako uočiti segmente staza koji se ponavljaju, kopirani sa dužih staza na kraće, na drugoj lokaciji. Iznenadilo nas je to što u igri (za sada) nema snežnog okruženja za trkanje, što je malo neuobičajeno za simulaciju relija.

Muzička podloga Dirt Rally 2.0, što se tiče soundtrack-a je manje-više uobičajena. S druge strane, zvuci automobila su blago rečeno fantastični i jedni od najboljih u vožnjama ikada! Urlanje motora, krckanje i pucanje mehaničkih delova, grebanje kamenja o karoseriju je apsolutno realistično! Preporuka za maksimalnu uživanciju je da glasno odvrnete svoj 5.1 audio sistem (ako ga imate).

Zaključak

Nismo sumnjali da će Codemasters i ovoga puta da nam isporuči vrhunsku simulaciju relija, s obzirom na dugogodišnji staž i iskustvo. Sama vožnja je dosta zahtevna i traži dosta veštine, ako želite da zadržite auto na stazi i završite na podijumu, što neće biti nimalo lako. Češće ćete završavati negde između, ili u najgorem slučaju na kraju. Nekada će za dobar osećaj biti dovoljno samo da završite trku u jednom komadu, jer će i za to biti potreban maksimalan vozački trud i napor. Jednostavno rečeno, Dirt Rally 2.0 je, uz sitne zamerke navedene gore, jedna odlična hard-core simulacija relija namenjena svim ljubiteljima zahtevne i realistične vožnje.

 

Za potrebe teksta, igru je ustupio

Comments are closed.