Growth – životinjski Civilization-Minesweeper!

0
116

Minesweeper evolved

Autor: Ivan Stanojević

U današnjoj klimi sve popularnijih i učestalijih rimejkova i reciklaža starih igara i ideja u industriji zabave osveženje je naići na igru koja predstavlja svojevrsni evolutivni napredak starog klasika a ne prosto presvlačenje nostalgije u novo ruho. Nakon odličnog Hexcells koji je podigao Minesweeper na novi nivo stiže nam “Growth” iz razvojnog studija VoodooDuck koji predstavlja smelu evoluciju stare formule u nešto novo ali prepoznatljivo.

“Growth” predstavlja takoreći ležernu stratešku igru istraživanja na tabli od šestougaonih pločica. Ovaj sada već veoma poznat i rasprostranjen dizajn upotpunjen jednostavnim ali simpatčnom grafikom poligona i pastelnih boja evocira na popularne naslove poput Civilizacije ili Dorfromantik i upotpunjen opuštajućim soundtrack-om nagoveštava ležernu igru za lagano meditativno popodne ali i uspešno skriva kompleksan gameplay. Njena premisa je jednostavna: igrači se upuštaju u putovanje da otkriju mapu prekrivenu maglom i šireći se otkrivaju raznolik pejzaž ispunjen raznovrsnim biomima punim života i izazova. 

Kako se pejzaž otkriva, tako i “Growth” otkriva svoje prave boje kao igra strateškog upravljanja resursima. Svaki biom, od šuma preko livada do jezera, naseljen je životinjama poput jelena, pčela, pataka i koza, svaka sa jedinstvenim sposobnostima kretanja. Ove životinje predstavljaju osnovni alat igrača za navigaciju terenom, jer se maps otkriva tako što igrač šalje životinje iz bioma koje kontroliše da otkrivaju i traže nove biome. Otkrivanjem i povezivanjem bioma otkriva se mapa a svaki put kada biom naraste na parni broj pločica igrač biva nagrađen novim životinjama koje dalje može slati u istraživanje.

Da istraživanje ne bi bilo puka igra nagađanja svaki biom je oivičen pločicama koje svojom bojom i intenzitetom indiciraju gde je i koliko daleko sleeći biom, a da bi istraživanje ipak bilo izazov na mapi se nalaze i prepreke u vidu planina i reka koje se ne mogu jednostavno prevazići. Od igrača se sada traži da strateški upravlja svojim resursima jer samo neke od životinja imaju sposobnosti za prevazilaženje tih prepreka. Osim prepreka prisutne su i specijalne tačke interesa, nudeći nagrade i nove sposobnosti životinja koje mogu promeniti tok istraživanja. Onog trenutka kada igraču ponestane životinja za dalje istraživanje igra se završava i igrač može početi ispočetka, ali partije ipak nisu beskonačne. Svaku partiju čine sedam velikih šestouganih polja od kojih igrač počinje u centralnom polju sa jednom šumom i zatim prelazi na sledeće polje kada dovoljno istraži prethodno. Svako novo polje donosi sa sobom i novu vrstu bioma, igrač počinje sa šumom i livadom a postepeno otkriva planine i jezera u kojima se nalaze životinje sa sposobnošću da prelaze reke i planine. A u poslednjem, sedmom polju, krije se i pravi cilj: aktivni vulkan kojeg je potrebno ugasiti.

U ovom trenutku prestaje ležerno istraživanje a počinje prava strateško-logistička glavolomka. Vulkan okružuju reke lave koje ni jedna životinja ne može preći, te u kombinaciji sa jezerima i planinama predstavljaju lavirint koji je potrebno savladati. Svaka mapa je proceduralno generisana da bude rešiva tako da je pobeda samo stvar pravilnog upravljanja resursima i upotrebe specijalnih sposobnosti koje su dostupne. “Samo” što vam trinaest pčela sa sposobnošću da prelete reku koja vam se isprečila na putu neće biti ni od kakve koristi ako nemate ni jednu livadu u dometu.

“Growth”, dakle, nije opuštajuća “pick-up” igra za kad imate malo vremena da protraćite iako vas lako može zavarati u početku. Zahteva pažljivo i ekonomično upravljanje resursima i lako je moguće napraviti grešku u koracima na samom početku koja će vas osujetiti kada budete nadomak cilja. Njen jedinstven pristup istraživanju i upravljanju resursima izdvaja je od vizuelno sličnih naslova poput Dorfromantik ili Pocket Planet i predstavlja pravu poslasticu za strateške sladokusce.

Ipak, igra nije bez nedostataka. Proceduralna generacija mapa osigurava da je svako igranje jedinstveno, ali sama igra ostaje u velikoj meri nepromenjena iz partije u partiju. Ovaj nedostatak raznolikosti, zajedno sa monotonom muzičkom trakom koja vremenom gubi svoj šarm, može dovesti do monotonog iskustva. Ponovljivost igre pati kao rezultat, zahtevajući nivo posvećenosti koji možda neće privući sve igrače. Iako je svako završavanje mape trijumf, želja za uranjanjem u još jedan krug opada posebno nakon što su sakupljena sva postignuća.

Zaključno, “Growth” stoji kao svedočanstvo potencijalu kombinovanja jednostavnih mehanika sa strateškom dubinom. Za traženu cenu, “Growth” nudi privlačno iskustvo, ali bi mogla pružiti i mnogo više uz dodatne modove igre ili dodatnih vizuelnih i tematskih varijacija koje za sada razvoji tim ipak nema u planu. Ovo je igra koja će oduševiti ljubitelje strategijskih zagonetki nudeći spoj opuštanja i izazova koji je retkost u svetu igara.

Za potrebe teksta, igru je ustupio:

 

Comments are closed.