Konami vikend specijal

0
269

Postojao je jedan period u mom životu kada sam mislio da mi druga kompanija koja se bavi igrama i nije potrebna – beše to u danima PSX-a – osim Konamija. Imao sam Suikoden za JRPG, PES (tada još ISS) za fudbalske zanimacije, Silent Hill za strahovanje, i Metal Gear Solid za „razbijanje četvrtog zida“.

Ono što se konkretno događa sa Konamijem ovih dana verovatno rastužuje svakog „oldskul“ gejmera – Kompanija koja i dalje drži sve gorenavedene (i još neke nastale u međuvremenu) naslove odlučila je da se povuče iz klasičnog razvoja igara (PES je izuzetak, ali zašto je to tako je još jedna „onako“ priča) i da se fokusira – na mobilno tržište i Paćinko mašine sa temom Silent Hilla i ostalih poznatih Konami naslova. S poslovne strane, ovo deluje kao pametan potez, jer ova dva tržišta su pravi Eldorado u Japanu, a i u svetu. Takođe, deluje i kao jeftin potez, jer je tužno da kompanija sa dugim istorijatom kreativnog stvaralaštva prelazi na tržište koje je prilično kreativno samo kad treba da vam izvuče novac.

Ako tome dodamo i svađu sa možda i jedinom osobom u svetu igara koja je zaista preuzela ekvivalent onog što danas znači režiser u svetu filma, Hideo Kodžimom, i njegov odlazak iz Konamija, onda je budućnost igara koje ostaju pod okriljem Konamija vrlo neizvesna. Najtužnije je upravo to što velika imena ostaju u njihovom vlasništvu i nastavke nekih od ovih kultnih igara nikada nećemo videti, kao što je nedavno ugašen i projekat Silent Hills, na kojem je trebalo da sarađuju Giljermo del Toro i Kodžima. Da podsetimo, njih dvojica su izbacili „P.T demo“, zastrašujuću „razradu koncepta“ koja je zagrejala ljubitelje horora širom sveta. Ograničen na PS4, ovaj demo sada nije ni tamo dostupan, a ne može se, za razliku od svih drugih igara i demoa, skinuti ponovo nakon što ga jednom obrišete iz biblioteke. Velika šteta, i gubitak, ne samo za igrače, već i za istorijat video-igara kao takav.

Proteklog meseca, Konami je izbacio dva verovatno poslednja AAA naslova iz svoje produkcije, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain i PES 2016, dve odlične igre koje imaju svojih mana, od kojih je većina vezana za igranje preko mreže sa drugim igračima. Više o njima pojedinačno, uz osvrt na njihovu budućnost, čitajte sutra i preksutra na xboxrepublika.com.

[dt_fancy_separator][ultimate_info_banner banner_title=”PES 2016″ button_text=”Pročitajte recenziju” button_link=”url:http%3A%2F%2Fwww.xboxrepublika.com%2F2015%2F10%2F17%2Fpes-2016%2F||” banner_image=”50192|http://www.xboxrepublika.com/wp-content/uploads/2015/10/pes2016.jpg” banner_size=”200″ ib3_alignment=”ultb3-img-bottom-center” overlay_color=”rgba(150,33,33,0.66)” button_color=”#ffffff” button_text_color=”#ffffff” button_text_hover_color=”#000000″ button_border_width=”1″ button_border_radius=”0″ title_color=”#ffffff” title_line_height=”26″ button_line_height=”22″ button_font_size=”18″ title_font_size=”22″ ib3_background=”#000000″][dt_fancy_separator][ultimate_info_banner banner_title=”Megal Gear Solid V: The Phantom Pain” button_text=”Pročitajte recenziju” button_link=”url:http%3A%2F%2Fwww.xboxrepublika.com%2F2015%2F10%2F18%2Fmetal-gear-solid-v-the-phantom-pain%2F||” banner_image=”50217|http://www.xboxrepublika.com/wp-content/uploads/2015/10/cover.jpg” banner_size=”200″ ib3_alignment=”ultb3-img-top-center” overlay_color=”rgba(150,33,33,0.66)” button_color=”#ffffff” button_text_color=”#ffffff” button_text_hover_color=”#000000″ button_border_width=”1″ button_border_radius=”0″ title_color=”#ffffff” title_line_height=”26″ button_line_height=”22″ button_font_size=”18″ title_font_size=”22″ ib3_background=”#000000″]
TagsKonami

Comments are closed.