Yakuza: Like a Dragon

0
299

Za početak, možemo reći da je osma igra u već petnaest godina staroj Seginoj franšizi akcionih RPG igara baziranih na Yakuza filmovima, Yakuza: Like a Dragon malko drugačija od svojih prethodnika. Kazuma Kiryu, glavni protagonista većeg broja ranijih Yakuza igara je ustupio glavnu ulogu novom ambicioznom heroju po imenu Ichiban Casuga.

Ichiban počinje svoju karijeru kao Yakuza nižeg ranga u gradu Kamurocho, predgrađu Tokia koje je inače glavno mesto radnje Yakuza igara. Ali, nakon niza nesrećnih okolnosti Casuga završava kao beksućnik u Yokohami, proteran od strane svoje yakuza porodice. Like a Dragon je jedna klasična Yakuza igra. Tu standardno i detaljno okruženje urbanog Japana, mini igre, pomalo apsurdni sporedni kvestovi, neobični likovi i karaoke barovi. Kao i uvek, nesuglasice sa NPC-jevima ćemo često rešavati upotrebom brutalne sile: pesnica, šipki, palica, ženske tašne (!!!), raznih sečiva i drugog arsenala oružja.

U odnosu na Yakuza prethodnike, sistem borbe u Like a Dragon promenjen je u potezni. Sve ostalo je jedna standardna jRPG igra, sa statusnim efektima, “buffs”, “debuffs” i mešavinom napada, kako raznim oružjem, tako i korišćenjem magičnih pomagala. S druge strane, tu je pomalo i real-time elemenata. Pritiskom na blok dugme u pravom momentu, značajno možemo da smanjimo štetu koju će nam naneti protivnik..

Ovde dolazimo do malog problema igre. Jednostavno, borbe ima malko previše. Bilo bi lepo kad bi mogli za promenu da opuštenije istražujemo prelepo dizajniranu urbanu svakodnevnicu života u Japanu, umesto da se svakih tridesetak sekundi mlatimo sa grupama bandita koje čekaju iza svakog ćoška.

U pauzama između tuča možemo da vidimo one lepe aspekte Yakuza: Like a Dragon. Tu je otpadanje sa pajtašima, karaoke takmičenja, razne za*ebancije, kao i uživanje u ispijanju piva u mnogobrojnim “dive” barovima Yokohame. Likovi su lepo osmišljeni i plene svojom pojavom, što je tipično za serijal. Isto tako, dizajn neprijatelja je pretrpeo poboljšanja. Više se ne borimo samo protiv gotovo identičnih yakuza hordi, već su sada tu i kuvari, sektaši, griseri, flešeri i razni drugi uvrnuti tipovi.

Zaključak

Yakuza igre su odavno poznate po svojim pričama, ali Like a Dragon nedostaje onog žara i igrivosti kakve smo videli recimo, u Yakuza 0, koji se bez problema može smatrati okosnicom žanra. Igra ima nekoliko dosta dobrih narativnih delova (pogotovo na početku), ali je radnja u globalu nedovoljno razvijena. Iako je dopadljiva i sa plejadom interesantnih likova, nikako ne ide rame uz rame sa već pomenutnom skoro konstantnom borbom. Like a Dragon zaokružuje priču iz šestog dela serijala, ali je principu naslov za sebe, što znači da je sasvim prikladan za sve koji žele prvi put da se oprobaju u jednoj Yakuza igri, iako nije baš onoliko blistav koliko bi trebao da bude.

 

Za potrebe teksta, igru je ustupio:

Comments are closed.