
Necromunda: Hired Gun je, kratko opisano, jedna sasvim jednostavna igra za objasniti. Kao što se naslućuje iz imena, u pitanju je pucačina, sa pogledom iz prvog lica i linearnom pričom. Igramo u ulozi lovca na ucene poslatog da likvidira mete u okruženju Warhammer 40000 univerzuma (malo nas podseća na Doom Eternal u 40K varijanti). U tom poslu mu pomaže raznovrstan arsenal oružja, uz mnogobrojne mogućnosti za upgrade i podešavanja po želji i meri igrača. Uglavnom, ništa što već nismo iskusili nebrojeno puta u svetu sci-fi FPS naslova.
S druge strane, iako predvidiva, igri donosi svežinu to što je smeštena u jedan od interesantnih i malo istraženih Warhammer 40000 svetova – planeti Necromundi, najvećem Hive World okruženju i glavnom proizvođaču oružja za Imperium of Man. Plaćeni da osvetimo ubistvo jednog od najistaknutijih Nekromundinih Guildera, vrlo brzo postajemo upetljani u rat bandi koje se bore za prevlast nad podzemljem tog Hive sveta. Igra ima 13 labavo povezanih misija koje se odigravaju širom planete. Necromunda svet se može opisati kao jedna mračna i izvitoperena slika Mos Eisley luke (Star Wars, Tattoine) – jedno bučno, nečisto i naizgled beskrajno industrijsko pakleno okruženje. U odnosu na njega, svet distopijskog Cyberpunka 2077 izgleda kao jedno fino mesto za godišnji odmor.
Hired Gun savršeno prenosi atmosferu Necromunde na igračko platno. Uvodni deo nam prikazuje našeg protagonistu koji se sa dvoje plaćenika spušta u utrobu Hive sveta. Ovde imamo lep vizuelni uvid u igru – čkiljavo crveno osvetljenje, isprepletana mreža zarđalih cevi, nekakav usijani krater iz kog kulja dim, gotička crkva (?) – sve ovo veoma lepo dočarava okruženje mračnog Warhammer sci-fi sveta. Svaka od misija je fokusirana na specifičnu lokaciju unutar planete. Na primer, druga po redu misija nas vodi na Kolos-44, teretni voz veličine grada, ukrašenog metalnim lobanjama i velikom prednjom rešetkom koja bi i Godzilu mogla da odgura sa pruge.
Što se tiče kolekcije oružja, sasvim su adekvatno urađena. Tu su klasični i teški 40K bolteri, standardne jurišne puške i sačmarice, kao i neka od egzotičnih oružja poput plazma puške i nečega što ispaljuje gravitacioni vrtlog. Ovo zvuči kao respektabilan arsenal, samo kad bi mogao da se adekvatno iskoristi u raznim borbenim situacijama. Hired Gun koristi loot sistem sličan onom u Destiny igri, ali nije ni izbliza toliko raznovrstan po funkcionalnosti oružja. Nema mnogo satisfakcije u nošenju tri “različita” oružja koja imaju sličan ili isti efekat u borbi. Borba je kombinacija tu i tamo dobrog fizičkog modela koji nije baš izazovan, jer ćemo neprijatelje uglavnom eliminisati bez po muke. Pošto u melee okršajima obnavljamo health skalu, možemo sa malo truda da sredimo čitav špalir protivnika. Ali, tu su i oni koji će biti tvrd orah, poput nekakvih ogryna rađenih po uzoru na Shreka i roboti u Bioshock Big Daddy stilu.
Imamo i četvoronožnog pomoćnika, psa mastifa koga po želji pozivamo da nam olakša muke u borbi. Ovaj detalj i nije baš nešto, jer naš naizgled opaki džukac više ostavlja dojam opasne igračke koja nas prati. Iako obeležava neprijatelje u neposrednoj blizini i može da ih sredi uz jedan “quick attack”, nekako je lakše i brže jednostavno ih upucati nego se mučiti sa kerom. Tu su još razna druga pomagala: praktično besmislena veština trčanja po zidu, čitav sijaset podmenija sa specijalnim moćima koje nisu interesantne. Samo se jedan alat, kuka za kačenje, korisno pokazala u smislu lakoće manevrisanja kroz Hired Gun svet. Bila bi interesantna u borbenoj taktici, kad bi naši neprijatelji bili malo interesantniji i izazovniji.
Zaključak
Možemo slobodno reći to da je Necromunda: Hired Gun igra koja je objavljena pre vremena. Dosta bagova je prisutno: treperenje tekstura, zamrzavanje ekrana, CTD-ovi i generalna neuravnoteženost. Bilo bi lepo da Stream On Studio vremenom ispravi sve gore rečeno (zajedno sa doradom ili kompletnim izmenama sistema oružja i borbe), jer zbog svog fantastičnog audio-vizuelnog dizajna igra to zaslužuje.
Za potrebe teksta, PC verziju igre ustupio izdavač.
Farming Simulator 25!
December 14, 2024Metaphor: ReFantazio
December 7, 2024Final Fantasy VII Rebirth
March 25, 2024
Comments are closed.
-
Hyper Light Breaker – early access najava!
March 17, 2024 -
Final Fantasy VII Rebirth
March 25, 2024 -
Rainbow Six Siege besplatan vikend
June 11, 2020
About Me
Poslednje
-
Clair Obscur: Expedition 33!
April 24, 2025 -
Psychonauts 20th Anniversary Celebration!
April 20, 2025 -
The Mario Kart World Direct!
April 18, 2025